Fönsterbilder

Nåååå, nu måste jag ju visa fönstren:
image65image66image67

Gissa vem som längtar efter att få se lite panel???????
Men först ska teglet ner på en del av gamla huset, den väggstumpen på översta bilden.
Panelen ska gå ända in i hörnet och på den väggstumpen ska även ett fönster fällas in, för att få in lite mer ljus i matrummet. Det blir 60 cm brett och 2,10 högt, kommer sitta i samma höjd som "skyltfönstret", dvs det stora bakom stegen ;-)

Jag hoppas att vi inte ångrar oss när det gäller fönsterstorlek/placering.
Det blev oväntad insyn från ett håll, där en av grannarna kan se in från ett av deras sovrum på övervåningen.
Men det är väl den lövfria årstiden... Vi kanske inte ska avverka syrenerna så hårt bara, de kommer nog skydda mycket på sommaren. Hade annars tänkt gallra ur dem till våren, men det får vänta till minst 2009 innan det blir gjort.

Kommentarer
Postat av: alacs

Set ut att bli kanonbra! Efter att ha sett din blogg om utbygge, och några andra, har jag helt fått ett utbygge av vårt hus på hjärnan! Kan inte släppa tanken på ett till rum på övervåningen, trots att vi har ganska många kvm som det är...

/alacs

2007-11-25 @ 21:19:18
URL: http://alacs.blogg.se
Postat av: Karola

Huva! Vad duktiga ni är! Jag som är soffpotatis och boknörd blir trött bara av att se bilderna! Det förstår ju vem som helst att något liknande här hos oss är helt utelslutet. Vi skulle inte överleva det, helt enkelt. Istället går jag och blänger på våra 80 - talsgolv, fönster som behöver bytas, tapeter som sett bättre dagar - och sen hämtar jag en bok så att jag inte ser eländet. Funkar bra för oss! Men heja er, det blir nog kanon!

2007-11-26 @ 11:10:52
URL: http://silmarillionskatterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0