Panel?

Vi ska ha liggande panel på utbygget.
Fine, tyckte jag.
Men nu måste vi ju bestämma VILKEN liggande panel vi ska ha *suck*

Har kommit fram till att det finns fjällpanel, stockpanel, enkel- och dubbelfasspontad med eller utan spår....
Alltså handlar det om små vinklar och spår som blir i fasaden.....
Och jag har ingen aning.
Jo, jag vet att jag inte vill ha fjällpanel eller stockpanel.
Och den måste vara ohyvlad, annars fastnar inte falu rödfärg (grön).
Funderar nog mest på enkelfasspontad, men så läser jag att den är mycket ovanlig numera.
Men???? Vad har folk på sina kåkar med liggande panel?
image56
Enkelfasspontad



image57image60
Dubbelfasspontad



image59


De som kallas spårade har väl lite mellanrum mellan fasningarna.

Sen finns det baspanel:
image58
Den här måste vara spårad om jag fattar rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0