Snyggt i fönstret

Jaja, jag VET att det inte är färdigt för att inreda än, men jag KAN inte låta bli att planera :-)
Och röda prislappar är jag mycket dålig på att motstå!!!!
Så jag har inhandlat 4 st såna här:
image71
I dessa ska jag ha brudorkidéer, i bara vatten. Då slipper jag glömma vattna dem och det ser fint ut. Lite stenar i botten kanske? De är ca 15 cm i diameter, så tillräckligt stora är de i alla fall.

Vill inte avslöja pris och inköpsställe....
Men jag kan viska .....

















(39 kr/st på Ellos)


Med bygget händer det inte mycket.
Eller jo, det har det ju. Vi har fått (hmmmm) ett tak. Alldeles ursnyggt bandat plåttak i rött. Men det syns inte från marken :-)
Bara från luften och från sovrumsfönstret. Kanske borde ta nån bild när det blir ljust.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, ta en bild!!!

2007-12-20 @ 21:15:31
Postat av: Pethra

Inte ska väl orkidéer stå i vatten, de ska man ju typ "missköta" för att de ska må bra???? Fina var de i alla fall, och billiga!

2007-12-26 @ 15:08:30
Postat av: Sofia

Jo, de trivs faktiskt alldeldes utmärkt i bara vatten. Har haft så i flera år.
Man spolar/plockar bort all orkidéekompost och sen kan de leva så.

2007-12-28 @ 11:38:27
Postat av: Pethra

Aha, vad fiffigt! Det låter ju snyggt så det måste jag genast prova!

2008-01-21 @ 23:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0