Uppdatering

Sååååå. Det efterfrågas vad vi håller på med här hemma.
Lite höstplanteringar har det blivit i helgen:

image39

image40

På baksidan har det varit experimentmålning:
Vi vill ju matcha fönstren med tillbygget, så jag har kladdat lite på fönstren som ändå ska bort:

image41
Det till vänster är det nymålade, för er som inte vet att vi har röda fönster idag.
Jag blev ganska nöjd faktiskt, kanske aningen för blaskig färg, men det beror nog på att jag började med den som Falurödfärg rekommenderade och den blev för brun, så jag spädde den med lite vit takfärg. Men känslan i färgen är väl någorlunda. Det blev ett ganska lugnt intryck tycker jag, till skillnad från den röda som bryter rejält.


Jag försökte ta en bild på en provmålad planka med Falurödfärg grön, som jag oxå målat i helgen, men ljuset luras, översta bilden är tagen med blixt och för ljus, den andra utan blixt och för mörk. Använd fantasin och föreställ er nåt mittemellan :-)

image42
image43

För er som har dålig fantasi har jag pillat lite på ljusinställningarna i PSP, så här kommer ett förslag som ser bra ut på min skärm, vilket då inte innebär att den ser likadan ut på era, beroende på om de är kalibrerade eller ej :-)
image45

I övrigt är plattan gjuten och vi väntar på att snickaren ska komma och hjälpa oss att resa stommen, under tiden CADas det i källaren så att en konstruktionsritning ska finnas, och få exakta fönstermått så vi kan beställa dem. Leveranstiden hos Elitfönster var förra veckan ca 6 veckor.
Det ser väldigt litet ut nu när det är gjutet... Känns som vi skulle byggt ungefär dubbelt så stort :-( Men förhoppningsvis luras ögat och det blir bra när det blir uppreglat.
Provmålade plankan står lutad mot huset och på fönstret anas att det är målat.

image44
All bråte hamnar intill plattan nu, eftersom det är makadam där, och jag vill hålla gräsmattan fri från förstörande föremål. Jag vill verkligen inte så om den mer än nödvändigt. När vi klarade att gräva utan att förstöra trädgården vill jag inte att den ska bli förstörd av bråten. Världens största pressenning ligger oxå där, den skulle nog täcka plattan i minst 4 lager, om inte mer. Nu ligger den bara och skyddar lite virke, aningens överdimensionerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0