Semester

Nu har vi semester, och medans ni andra kära bloggläsare ligger i hängmattan ska vi jobba på för fullt i bygget.
Jag hade semester förra veckan själv och då målade jag alla fönstersmygar. Det blev skönt att se dem i vitt istället för mdf-brunt.

En hel del maskeringstejp gick åt, 2,5 rulle, eftersom jag drog bort den mellan varje strykning för att minska risken att dra bort färgen på smygen på "köpet".


Sen blev det storstädning och därefter började vi sätta glasfiberväv i taket igår. Väven blev bra satt, men totalt osynligt, vilket kändes lite snopet på kvällen.
Idag är det dags för väggarna.


Det går i alla fall framåt. De senaste månaderna har det varit spackling och fönstersmygarna som gällt, och det har gått sakta, det är pilligt och så har maj månad varit full med annat och juni full med sjukdomar.
Nu är vi friska och lediga, det är bra förutsättningar! Vi är ju inte heller väderberoende som vi var förra semestern med grävningen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej !



Kul att se att du jobbar lite även på semstern! Ser ut att gå framåt, va kul!

Ser du detta kan du väl maila mig, för jag har tappat bort din mailadress här på "landet".

2008-07-20 @ 15:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0